Nize AB

Reklamation

Är Du inte nöjd med varan kan Du returnera den till oss inom 14 arbetsdagar efter det att paketet hämtats ut. Varan återlämnas oanvänd / omonterad i originalförpackningen med tillhörande plast och packmaterial. Retur utan kvitto / faktura godkänns inte. Vid retur / Reklamation skall ett mail alltid skickas till oss, där skall anledningen till retur framgå. Vi på Nize AB skall godkänna returen innan du som kund skall skicka den. Returrätt gäller endast för varor ur vårt ordinarie sortiment. Vid beställningsvara gäller ingen returrätt! Vid retur av vara som ser använd ut, eller förpackning med trasiga kanter alternativt "fula" kartonger orsakat av kunden (öppna försiktigt), nekas öppet köp. Uppge om Du vill byta till annan vara, ha pengarna tillbaka eller tillgodo. Vid köp av produkt som för oss EJ är lagervara återköpes produkten endast mot en returavgift på 40% av priset. Eldelar, uppkapat material samt REA varor tages EJ i retur.
Sadlar och Hjälmar kan inte heller tagas i retur då dessa beställs efter er specifika begäran.


Vid retur, bifoga alltid fakturakopia med uppgifter om anledning till retur. Uppge om varan skall bytas mot annan, om beloppet skall återbetalas eller ligga kvar som tillgodohavande tills nästa order. Om dessa uppgifter saknas kan vi tyvärr inte behandla Din retur.

Returfrakten betalas alltid av köparen.